Frakt og levering

Levering

Hovedsakelig gjøres levering av Posten Norge som leverer på nærmeste postkontor. Du vil få en e-post med sendingsnummer når varen sendes til pakking hos oss slik at du kan følge med på hvor varene befinner seg. Når varen er kommet fram til nærmeste utleveringssted, dette seg være postkontor eller post i butikk, vil du få en SMS med utleveringsinfo. Denne informasjonen står også i sporingsmailen du får fra oss og du vil IKKE få hentemelding på papir.

For bedriftskunder bruker vi PostNord Logistics (tidligere Tollpost Globe) som leverer dagtid på dør.

Varen er forsikret av selger til kjøpers leveringsadresse.

Leveringstid

Har du bestilt varer vi har på lager så gjør vi så godt vi kan for å pakke og sende din ordre så fort som mulig! Vanligvis blir dette sendt dagen etter at vi har mottatt ordren. Pakker herfra vil bli levert til Posten daglig hvis ikke annet er avtalt.

Vi satser på å ha et bredt spekter av produkter til alle aldre, smaker og prisklasser, derfor har vi dessverre ikke mulighet til å lagerføre alle produktene vi har på nett. Har vi ikke varene du har bestilt på lager, må disse bestilles. Leveringstiden er forskjellig fra produsent til produsent, men normalt ikke lenger en 10 virkedager. Sjekk derfor ordrebekreftelse som du får per e-post en virkedag etter bestilling for forventet leveringstidspunkt.

Når ordren er pakket og klargjort for sending vil du motta et sporingsnummer per e-post. Det kan ta opptil 24 timer fra du mottar sporingsnummeret til det er sporbart. Når ordren er ankommet ditt lokale utleveringssted vil du motta hentelapp på SMS og/eller e-post så lenge den informasjonen ble oppgitt ved bestilling. Har du forhåndsbetalt via Visa/Mastercard vil du ikke måtte betale noe på posten.
Dersom du har fylt ut leveringsadresse til din firmaadresse, vil pakken bli levert av PostNord Logistics og levert på dagtid til oppgitt adresse.
Vi gjør vårt beste for å holde våre sider oppdaterte mot leveringstid og lagerstatus. Det vil allikevel kunne skje uforutsette forsinkelser eller at varen er utsolgt eller utgått hos leverandør. Om dette skulle oppstå, vil vi gjøre deg oppmerksom på det så fort dette er gjort kjent for oss. Er en vare utgått forbeholder Lys & Design Kongsberg seg retten til å annullere gjeldene varelinje helt eller delvis fra ordre.

Dekningsområde

Lys & Design Kongsberg leverer til hele Norge og Svalbard.

Fraktkostnader

Lysogdesignkongsberg.no har en fast fraktpris på pakker inntil 10 kg på 149,- pr.ordre innen Norge. På pakker over 10 kg benyttes Postens priser.

Om sendingen skal til Svalbard beregner vi egne priser etter de faktiske kostnader vi har på dette. Det vil også bli trukket fra merverdiavgift på slike sendinger.

Er du firma som handler fra oss og har fått rabatter, vil vi fakturere de reelle kostnadene vi har hatt på frakt. Dette gjelder for PostNord Logistics og Posten Norge.

Dersom du kun vil handle for et lite beløp og heller vil at vi skal sende varene med brevpost, send oss en e-post med din bestilling og leveringsinformasjon til post@lysogdesignkongsberg.no.
Vi gjør oppmerksom på at da vil det ikke forekomme noe sendingsnummer på leveransen og garanti bortfaller om sendingen blir borte i postgangen.

Dersom du henter varen hos oss i Dyrmyrgata 23 i Kongsberg vil frakt ikke tilkomme. Ønsker du å hente selv velger du dette i kassen, og vi vil kontakte deg så fort alle varer er ankommet vårt lager.

Feil på adresse eller mottakernavn

Ser du at vi har feil adresse eller info på deg ber vi deg øyeblikkelig å ta kontakt med oss slik at vi får endret dette. Vi kan endre adresse, men ikke mottaker, på en pakke som er sendt fra oss. Dersom feilaktig eller mangelfull adresse er oppgitt, vil du selv måtte bære eventuelle tilleggskostnader i forbindelse med ny utsending. Kontroller derfor din ordrebekreftelse nøye, og kontakt oss snarest dersom noe må endres før utsending. Oppgi gjerne ditt telefonnummer ved bestilling i tilfelle vi skulle behøve å ringe deg. Du vil alltid få et sporingsnummer på e-post når pakken sendes fra oss og kan enkelt sjekke hvor pakken befinner seg.

Pakker som ikke hentes

Pakker som ikke hentes på Posten innen 14 dager blir returnert til oss. Du vil da bli belastet med et gebyr på kr 350.- i tillegg til de reelle fraktkostnader på tur/retur vi har hatt på dette. Dette er for å dekke kostnadene vi har hatt med forsendelsen.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre brukeropplevelsen på nettstedet vårt. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler.